onsdag 13 augusti 2014

Vad gör man inte för att få springa

Man utnyttjar ju all tid man har som effektiv tvåbarnsmor. ( Vilket betyder att jag läste Facebook, spelade Candy Crush, läste Twitter och surfade hela förmiddagen.)  Därför slog jag två flugor i en smäll när åttaåringen skulle hämtas från kompis. 
På med joggingkläder.
Tog åttaåringens cykel och cyklade iväg på den.
Jag är en kort kvinna. Min åttaåring är en lång sådan. Det skiljer således endast 20 cm mellan oss. 20 cm som gör att hennes cykel är av en mindre sort än min. 
Jag cyklade dit.
Hon cyklade hem.
Jag sprang (nåja) hem.
Jag kommer ha mycket ont i låren i morgon. Och kanske undrade någon i det lilla samhället hur knäpp i huvudet jag är.
Men vad gör man inte för att få springa lite?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar