onsdag 4 juli 2012

"Överenskommelser"

Jag har precis läst ut en kärleksbok. En som handlar om 1800-talet. Ni vet, vackra kläder, flicka möter pojke, flickan redan bortlovad på grund av pengar, förvecklingar och äventyr.
Det låter banalt.
Men oj!!!!!!

Det är Simona Ahrnstedt som skrivit den här boken och jag var tveksam till en början. Det tog kanske två sidor, sedan var jag fast. För det som låter banalt i den korta beskrivningen, blir på 400 sidor en historia jag inte kan släppa. Jag , som alltid skummar vissa avsnitt, suger in varje ord. Historien är så spännande och språket så välanvänt att jag bara vill ha mer.
Det här är faktiskt det bästa jag läst på länge. Lyllos er som har den kvar. Och lyllos alla oss andra, för snart kommer nästa.

1 kommentar:

  1. Älskar sådana böcker, där man inte ens märker att man läser för man är så inne i historien! Ska lägga den här på minnet!

    SvaraRadera