fredag 3 augusti 2012

Ett älska-hata moment

Häromdagen fick jag lite skäll av min doktor för att jag inte använder strumpor i sandalerna och jag blev så glad! Jag älskar strumpor. Äntligen har jag ett medicinskt skäl att slippa ta av dem. Nu kommer folk lägga huvudet på sned och säga "Jaha, du måste ha dem. Men det är ju bättre att må bra än att vara snygg." Jag behöver inte förklara mer än så. Ingen kommer tycka jag är knäpp. Det är som med solcreme. Man är hellre vit än bränner sig. Och man har hellre strumpor än får fula sår som leder till amputation i framtiden(Jo, på riktigt!)

Fast nu vet jag inte riktigt längre...

2 kommentarer:

  1. Hahaha, jag är ett barfotabarn så det skulle vara en tuff ordination till mig... Men amputation vill man ju inte, så då hade jag fått funnit mig i strumpor... Annars har jag strumpor i princip bara när det finns snö..
    Sv: Jag kommenterar helt av själviska orsaker, när du blir utgiven ska jag kunna säga till alla jag känner att jag känner dig! "Vi chattar dagligen!" kommer jag att påstå...

    SvaraRadera
  2. Du är "High class " :D
    Just nu måste jag ha strumpor för dels säkerheten o sen är det ju stödstrumpor jag använder för benen/fötterna. Så du kan känna dig lugn, du är inte ensam... :)
    Ha en skön kväll !!

    SvaraRadera