lördag 8 mars 2014

En annan sorts utsaga

Förmiddagen ägnades åt en ljuvlig stund på stan med storskruttan. Vi tittade runt. Inget tjat från någon av oss, ingen stress och en god fika. 
Hemma ville barnen cykla och jag tog mig tid att göra det med dem. 
När storskruttan sedan gick för att leka satte jag mig med lillskrutt framför Barnkanalen. Febrilt erbjöd han mig att sova medan han låg i min famn och såg på tv. 
Det är en sorts lugn som inträffar de där dagarna när man orkar ge barnen så där mycket som man vill utan att hela tiden vara på väg någon annanstans.
Jag önskar jag kunde göra det oftare, inte bara när det gäller barnen. Stanna där jag är och inte vara i tanken någon helt annanstans. 
Det är en bra dag. Jag är en bra människa. 
Kanske beror det också på att jag fick vara allt det där andra igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar