måndag 26 januari 2015

Jag kallar det skrivkurs

Ikväll har jag planerad skrivtid. Försöker tänka att det är som om jag åkte på kurs. Därför skulle jag smita undan till rummet där jag har skrivhörna. Där det också finns en braskamin. Där jag skulle elda. Där jag tände brasan enligt alla konstens regler. Där veden jag lade in tydligen var den som inte hade torkat ordentligt än. Där det således blev rökfyllt. Där jag alltså inte alls kunde sitta.

Skrivkursen fick därför en sen start. 

Nu sitter jag i köket och skriver onämnbara formuleringar som jag inte alls är säker på att någon kommer få läsa. 

Jag är lika rödkindad som min kvinnliga karaktär, men mer påklädd och av olika anledningar. Snart är den delen över, då ska de äntligen få diskutera lite politik, krig och klasskillnader.

Tack för det.

1 kommentar:

  1. Rök låter dåligt! :(

    Politik, krig och klasskillnader låter bra! :)

    SvaraRadera