fredag 23 januari 2015

Viktiga förberedelser

Som alla författare är jag väl medveten om vikten av förberedelser. Därför har jag skrivit synops ( eller synopsis, jag lär mig aldrig vilket som är rätt oavsett hur många gånger jag googlar) där varje uppslag i en bok beskriver varje kapitel.

På detta uppslag beskrivs vilken viktig händelse som ska behandlas, var den utspelar sig och vilka som är med. Där skriver jag också upp målet med scenen och de hinder som finns för att nå det.

När jag skriver just det kapitlet dyker alltid frågor upp. Dem skriver jag ned där och tar reda på när det är dags att redigera. (Eller när jag får för mig att det är roligare/lättare/viktigare att surfa än att skriva)

Idag har jag skrivit lite. Sedan har jag förberett viktiga saker. Refusering. Det har jag gjort genom att spela Candy Crush. Man förlorar hela tiden och jag tänker att det måste vara det ultimata testet. Jag förlorar och förlorar och förlorar. Och fortsätter och fortsätter och fortsätter. 

Precis som med manus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar