söndag 14 juni 2015

Äntligen juni

Det var april och jag längtade efter maj.

Så kom maj och var maj fast maj gånger tre. Dagarna var så fulla av aktiviteter och arbete och roligt och tråkigt och jobbigt och jag kände att det vore skönt om det blev juni.

Så blev det juni och även om det lugnade ner sig så hade huvudet och kroppen tömts ur och orken klarade inte riktigt att krypa upp över plusstrecket riktigt. Dessutom fortsatte jag göra allt det där som jag gjorde i maj.

Och nu är det fortfarande juni men jag ser att det vänder. Att orken kommer komma tillbaka. Tre dagar till ledighet och jag börjar fundera över vad den ska innehålla.

Läsning, skrivande, familj, vila, trädgård, städning och motion. Det är vad jag längtar efter.

Det ska väl inte vara ouppnåeligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar