lördag 20 juni 2015

Sådant där man kan konstatera

Midsommar kom liksom lite snabbt på i år. När vi plötsligt kom på att det var midsommar hade vi glömt boka in oss med någon. Nu blev vi inbjudna till flera i sista stund men orken som använts under året har inte riktigt återvänt till någon av oss så vi valde hemma. Hemma med familjen. 

Därför innehöll vår midsommar läsning, sömn, grillat, frågesport, jordgubbar, godis, Djungelgeorge, cykelträning och tidigt sängläge. Jättemysigt. ( Min inre stress över att inte JÄTTESUPERFIRA låtsas jag inte om.)

Därför var jag uppe klockan sex i morse och läste manus. Jag har skrivit ungefär två tredjedelar nu och läst ikapp det. Några saker är tydliga:

Jag måste bli bättre på att beskriva mer. Oavsett om beskrivandet är gestaltning eller rena beskrivningar behöver jag skärpa till texten.

Jag har glömt ta död på en karaktär. Det blir konstigt när hen först finns och sedan plötsligt är död, fast det aldrig finns beskrivet.

Jag har en del research att göra. Behöver åka till Stockholm.

Jag behöver skriva. Duh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar