lördag 14 november 2015

Den här dagen

Det är en sådan där dag när jag vaknade upp i tyngd. Jag var vaken vid ett-tiden i natt och såg vad som höll på att hända. Somnade om och vaknade i morse medveten om att det där som påbörjats i går natt, förmodligen inte varit en liten händelse.

Jag får hålla mig ifrån stundtals. Därför att jag tillhör dem som går sönder ibland. Som fylls av tomhet och hopplöshet när omvärlden mår för dåligt. Jag tillhör dem som blir handlingsförlamade, bara gråter och gräver ner mig. Det är inget jag är stolt över, snarare skulle jag gärna ta mig ur och istället stå på tå för att direkt göra saker som hjälper och stöttar. Tyvärr är jag inte sådan och jag har insett att jag gör det jag kan, när jag kan. Jag verkar i det lilla, vilket för mig betyder familj och när jag orkar, tar jag mig ut i vidare perspektiv.

Idag har jag tagit världen i små portioner. Måste för att förstå. Måste för att livet går vidare.

Men nog är det tyngre vissa dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar