måndag 30 april 2012

Lite utläst

När jag läser bra böcker brukar jag tvinga mig att lägga bort dem för att de inte ska ta slut för fort. Vill inte skiljas och vill inte behöva börja på något nytt, sämre.

Den här gången gick inte det. Pernilla Alms debut "Alltid du" var alldeles för mycket bladvändare för det.

När Caroline möter sin gamla ungdomskärlek av en slump händer något. Obehagskänslan sätter in i mig direkt och jag måste veta hur hon tänker bete sig. Och sedan fortsätter det. För varje val hon tar måste jag veta hur hon ska gå vidare utifrån det. Och det är det som gör att boken plötsligt tar slut! Läs den. Punkt.

Innan jag började i den läste jag Varg Gyllanders "Bara betydelsefulla dör" och den var också så där bra. Det märks att Varg har kunskaper om det han skriver. Boken är stillsammare än andra deckare men också mer trovärdig. Läs den också.

3 kommentarer:

  1. Tack för boktips, jag gillar bladvändare, men det är tufft när de är slut!

    SvaraRadera
  2. Läser aldrig böcker, möjligen en pocket o solstolen på sommaren.
    Ha en skön 1a maj!!

    SvaraRadera