torsdag 21 juni 2012

God morgon


Klockan är åtta när hon vaknar, storskruttan. Jag och lillskrutt har redan varit uppe en stund och jag har ätit frukost. När jag kommer från källaren har hon gått upp. Jag är portad från köket. Så fixar hon allt. Till och med kaffe. (Nåja, med liiite hjälp.)

"VARSÅGOD!"
"Jag tänkte att du får den stora mackan mamma, så tar jag den lilla."
Gissa om jag hade hjärta att berätta att jag redan ätit? Mackan lades snabbt i  en påse och flög in i kylen i en låda hon inte tittar i.
"Mamma, jag spillde lite."
"Det gör inget."
jagtarhandomdetsedannärjagslutatbitaihoptändernasåhårt

Observera osten. Den ligger på köksbortet. Innan låg den på matsalsbordet, på golvet vid tv:n, på fåtöljen och säkert någon annanstans som jag missade.
Ja, jag kommer få skura köket snart. Men vad gör väl det?

2 kommentarer:

  1. Hahahahahaha! Så länge det inte ligger i sängen så får man va glad..typ

    SvaraRadera
  2. Det ÄR supergulligt, men jag riktigt känner hur stelt leendet blir när man inser vilket efterarbete det gulliga gett en....

    SvaraRadera