söndag 3 juni 2012

Nananananana nananananana

Dagens barnboktips!

Ja, eller kanske det enda jag kommit med. Men ändå.

Jag läser högt för mina andraklassare varje dag. Ibland suckar de högt men jag envisas med att fortsätta. De älskade Ronja Rövardotter och när de sedan skulle önska vad nästa skulle handla om var äventyr, spänning och fantasy tre ord som dök upp.

Jag glömde att leta efter bok och sprang därför in i vårt lilla, men väl uppdaterade bibliotek på skolan och slet åt mig en bok som verkade okej.

Ibland hittar man fel och ibland hittar man rätt. Den här gången blev det det sistnämnda!

"Stora skräckens gränd" är en ny serie för barn som handlar om en pojke som nyligen blivit varulv. Hans familj förflyttas då till stora skräckens gränd där både zombies, mumier och poltergeist ryms.

Att se barnens ansikten, gapande munnar och koncentrerade ögon, har gjort min högläsning mer än njutningsfull de här veckorna. Vill ni låta era 8-10 åringar kittlas av spänning blandat med skratt, då ska ni välja den här serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar