lördag 20 juli 2013

Jag bara ramlar dit hela tiden

Jag har ett stort projekt på gång. Har ritat och skrivit synopsis. Skrivit ca 200 sidor. Researchar hela tiden. Tänker dag och natt. Skriver, i princip, varje dag. Känns som om jag kommer klara mitt mål att ha ett råmanus på ca 300 sidor innan juli är slut.

Men jag bara ramlar dit hela tiden. Kommer på nya manusideer, tänker ut novellskisser och funderar över karaktärer som passar både här och där. 

Dessutom inser jag att barnen blivit större när mitt intresse för blommor och örter plötsligt börjat smyga runt inombords igen.

Det är som att handla hungrig. Allt verkar gott och så köper man för mycket vilket resulterar i att det mesta blir slängt, efter att det ruttnat i kylen.

Inga problem, säger ni? Jo, säger jag.

EN SAK I TAGET. 
FOKUSERA.

Någon gång. En vacker dag. I framtiden. SKA jag bli publicerad. Då är det bäst att fokus ligger på det jag påbörjat. Jag vet ju det. 

Ramla dit får jag hålla mig ifrån.

2 kommentarer:

  1. Klart det kommer gå vägen....

    SvaraRadera
  2. Det där med fokus, det är mitt problem med... Inte när jag skriver böcker, för det gör jag inte, men med allt annat. Jag har så mycket jag vill göra att jag påbörjar flera projekt samtidigt och sen tar det evighetslång tid innan något av dem blir klart... Men din bok kommer att bli klar och sen läser vi den i bokcirkeln!

    SvaraRadera