söndag 11 maj 2014

Ä re klart?

Jag bestämde mig i veckan. Det fick vara klart. Skickade mail till förlaget och berättade att jag var, i princip, klar och hon bad mig skicka tillbaka.

Sedan kom jag på att jag var tvungen att läsa lite till. Och ändra något mer. Och googla sådant jag redan tagit reda på men som var så längesedan att jag glömt det. Och googla lite annat konstigt. Och flytta något ord och byta ut något annat ord och...

I går kväll var det, som ni vet, schlagerfestivalen och barnen ropade på mig. Det var mycket längesedan jag satt framför tv:n med dem och samvetet gnagde. Därför bestämde jag mig. Det fick vara bra. 

Jag läste till slutet och sparade och skickade iväg. Såg på tv och kände att jag var nöjd. Tills jag lade mig i sängen för att sova. Där började irrandet. Jag kastar mig mellan att vara lugn i att jag redigerat ordentligt till att få panik över att jag klantat till hela texten.

Och nu då? Vad i hela friden ska jag göra nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar