torsdag 15 maj 2014

Det kommer gå hur lätt som helst

Det är nu ganska exakt fem dygn sedan jag skickade iväg mitt redigerade manus till förlaget. Och nu började det klia igen. Jag vill skriva mer.

Det finns en påbörjad tanke. En anteckningsbok förberedd för strukturering. Den har till och med meningar om innehåll i några kapitel. Förra gången ritade jag upp manuset på ett stort papper innan jag började. Den här gången har jag tänkt annorlunda. 

Jag vet redan, visserligen vagt, vad som ska hända. I vilken tidsålder och miljö det händer och vilka människor som ska utsättas för det som ska hända. Nu behöver jag bara göra allt tydligare. När det är gjort kan jag skriva berättelsen.

Plättlätt! Och hur kul som helst. Jag är väl klar om en vecka då. 

Eller något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar