onsdag 21 maj 2014

Andra tankar

Jag blir galen på alla tankar kring den där texten jag skrivit. Den ligger inte hos mig och jag har inte öppnat dokumentet sedan det skickades till förlaget. Tydligen har jag läst ganska noggrant för jag kommer hela tiden på saker jag borde gjort annorlunda. Det mesta försöker jag släppa och det funkar sisådär. Något var jag tvungen att skicka meddelande om eftersom det inte alls passade in. Idag fick jag syn på en facebookstatus som behandlade en researchfråga om min text. Och nu har jag ångrat mig. Igen. 

Så jag höll på och nojjade om det där i huvudet till en annan facebookstatus dök upp.( Nej, jag bor inte på Facebook men man kan tro det ibland.) den handlade om katastrofen på Balkan. En av mina vänner håller på att hjälpa till med en hjälpsändning dit, och de behöver massor. Plötsligt blir mina "problem" rätt små. Det är värre att inte ha några kläder. Ingen mat. Inga blöjor till barnen. Det var lätt att packa en extra kasse när jag handlade. Lätt att samla ihop en sopsäck med kläder och skor hemma. Lätt för mig, och förhoppningsvis till hjälp för några. Och jag kommer inte ens behöva avstå något av det jag planerat. Jag har den möjligheten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar