fredag 5 september 2014

Debutant på riktigt

Mitt huvud snurrar mer än vanligt den här veckan. Eller ja, det snurrar inuti huvudet, om man ska vara noga. Och det ska man väl när man börjar närma sig det där ordet som beskriver att man skriver böcker. Då ska man väl kunna formulera sig så att folk förstår. 

I alla fall.

På måndagen kom den där efterlängtade lilla avin som talade om att jag hade ett paket att hämta. Och ska man nu prata om att formulera sig så folk förstår, så hade jag en del att säga om vad som stod på den. Jag ringde. Fick besked att paketet skulle levereras till "min" butik dagen efter. Fint. 

Det gjorde. Det inte. Såklart. Jag ringde. Fick besked att det skulle hämtas en helt annan tid än vad den första avin och människan meddelat. 

Dagen efter hittade jag till slut paketutlämningen dit människor som ska straffas för att de är korkade nog att ha ett jobb dagtid, får leta sig fram. Jag behövde bara fråga fyra personer var det låg vilket i sig kan tyckas som en vinst. 

Men sedan.
Fyrtiofem fina Gömd i en låda som nu finns i mina händer. Och det enda jag ville var att gråta. Mycket konstig känsla. 

Och idag när jag av misstag ( för det är verkligen inget jag gjort varannan timme den senaste tiden) googlade fram nätbokhandlarna fanns den i lager. Och nu är det så mycket på riktigt att jag lyfter lite. Att jag darrar lite. 

Jag är numera en utgiven debutant. 

4 kommentarer:

  1. Hurraaa! Ser väldigt mycket fram emot att läsa din debut!

    SvaraRadera
  2. Jag kan föreställa mej den skräckblandade förtjusningen.
    Glädjen över Din bok. DIN bok,,, som ligger där... tryckt... utgiven.
    Ångesten. Tänk om folk tycker att den är skit.
    Så skulle jag nog känt.
    Men du. Säkert kommer du få höra både ock. Både lovord och kritik. Säkert kommer det finnas dom som tycker boken är dålig.
    Fine, Men den är utgiven. Då är den bra. För det finns massor av begåvade människor som brinner för att skriva som bara får "nej tack" från bokförlagen.
    Men DIN bok valde de. Tänk så.
    Det är stort. Det är få förunnat. Å det är banne mej inte särskilt många som duger till.
    Självklart ska jag beställa den.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis!
    Vilken grej att bli utgiven!

    SvaraRadera
  4. Hej och grattis till boken! Den ser jättefin ut. Vi kanske ses på bokmässan, i samma monter:) Hittar ingen kontaktuppgift till dig, är kanske bara oteknisk. Ville bara gratulera samt be att få lägga till din blogg i min länklista om det är ok?

    SvaraRadera