söndag 7 september 2014

"Om du bara ser till att få ordentligt med frisk luft ska du se att det blir bättre."

Läser ett inlägg om utbrändhet som beskriver just det där som många känner. Irritationen över alla käcka tillrop och den förbannade känslan av att inte orka något. Jag kan inte göra annat än att sprida denna länk.

 
Och sedan ser jag mig själv just nu. Min helg har varit städning, tvätt, gräsklippning, björnbärsplockning och vila. Jag mår bra. Är avslappnad, sover gott och orkar det jag vill. För mindre än fyra år sedan var det inte så. För andra är det inte så. 

Därför vill jag att ni ska läsa. 

1 kommentar:

  1. Det behöver spridas kunskap och erfarenheter om all psykisk ohälsa. Som tur är blir det bättre och bättre på den fronten men det är lång väg kvar innan alla fördomar är borta.

    SvaraRadera