tisdag 14 januari 2014

14. Om jag blev tvingad ( under pistolhot) att byta liv med någon i en tv-serie

Jag hoppade över gårdagens rubrik som var " Kolla! Här är en bok jag tycker är ful!" Mest för att jag tänker att någon kan bli ledsen. ( För det är såklart väldigt troligt att en avlägsen, eller kanske död, författare surfar runt på nätet och hittar just det här inlägget på min alldeles särdeles välbesökta blogg och råkar se att jag tycker dess bok är ful och sedan bryr sig väldigt mycket om min åsikt.) Men lite också för att gårdagen fylldes lite av värma-upp-huset-tankar. Och då lite för att jag var för lat för att leta runt bland mina och andras böcker här hemma.
( Fast jag såg en fiske-aktig en med en bild på slemmiga fiskar och en 80-talskile som glatt stod på huk i mitten som kanske skulle platsat men säg inte det till någon för då kanske killen fattar att det var han på bilden och blir väldigt ledsen.)

Nåväl. Dagens rubrik, tänker ni, borde vara lättare. JA, OM MAN SER PÅ TV JA!, utropar jag.

Den enda serie jag kommer på är Vänner. Då skulle jag vilja vara Phoebe. Hennes tilltro till allt hon gör är underbar. Det spelar ingen roll vad hon säger eller gör, i hennes egna ögon är det rätt. Och när det blir fel slätar hon över och går vidare. Phoebe får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar