tisdag 28 januari 2014

Den där listan som blir lite hackig

Jag skrev inget igår ju. För att jag hade tänkt det men sedan kollar jag in rubriken och typ tappade bort mig. För "Om jag blev tvingad( under pistolhot) att spela i ett band skulle det vara" är ungefär lika svårt att svara på som vilken tv-serie jag vill spela i. Därför tog jag just ett beslut. Jag skiter i att svara på den. Häpp!

Nästa är lättare. Dagens " 28. En bok jag vill o-tipsa om" boken jag tänker på har sån här handling: Nu ska jag berätta om mitt liv. Jag kommer inte ihåg något men ändå kommer jag ihåg alla detaljer som någonsin hänt. Typ vem som gick förbi för 35 år sedan och vilken fågel som satt på just den där grenen då. Så jag beskriver allt det även om jag inte kommer ihåg det. Så navelskådar jag mitt liv och allt som alla sagt och gjort, inklusive mig själv, i hundratusen sidor med meningar som är så långa att läsaren tappar bort sig efter femton sidor och undrar var meningen egentligen börjar. Förresten kanske de undrar vad meningen är med boken också men det spelar ingen roll för jag har fått skriva miljarder sidor text som inte säger nästan något. 
Det var handlingen. Boken, eller böckerna, är Knausgards. 

OBS ! Detta är en av få gånger jag otipsar om en bok eftersom alla böcker, oavsett textens standard, har så fantastiskt mycket svett bakom sig. Därför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar