söndag 26 januari 2014

26. Den bästa frukosten är ju som vi alla vet

Mest njutbar i ensamhet. Jag är inte särskilt pratbar den första timmen av vakenhet. Jag går gärna upp tidigare för att få sitta i tystnad med min kopp väldigt starkt te och mina två ostmackor. Mackorna ska vara sådana som är mjuka, inga vassa kanter som skär sönder gommen eller är sega att tugga sönder och osten ska vara så mild att den knappt smakar något. 
Jag har aldrig velat äta mycket till frukost. Någon timme efter däremot, då kan jag gärna trycka i mig mer, gärna mycket och gärna kaffebröd. Och kaffe. Flera koppar. 
När jag tänker på det verkar det som att det finns en anledning till att jag ofta håller på att kissa ner mig runt lunchtid på helgerna.

1 kommentar:

  1. Ja, frukosten är dagens godaste måltid :)
    Jag har alltid kunna äta hur mycket som helst, fick jag inte mat inom 15 min höll jag å dö när jag var yngre.
    Idag kan jag inte få i mig dom mängderna direkt men visst äter jag rejäl frukost oavsett tidpunkt :)
    Ha en bra dag !!

    SvaraRadera