lördag 18 januari 2014

Nummer 17 och 18

Jag ligger visst efter med den där listan. Därför kör jag två idag.
17. Den bästa osten är ju som vi alla vet
Här skulle man kunna rada upp de godaste men det finns bara en ost som fungerar dygnet runt, i alla lägen. Osten alla gillar och ingen tycker illa om. Kanske för att den inte smakar något men ändå ser till att smöret inte smälter ner som runda fettfläckar när man doppar mackan i sitt te. 
HUSHÅLLSOSTEN!

18. Hepp! Dagens filmtips
För en halvtimme sedan ramlade jag in i "Stjärnorna på slottet" när jag vek tvätt. Det var Maria Lundkvists dag och de visade ett klipp från "Den nästa av mödrar". Jag såg den filmen för flera år sedan och hade glömt att jag tyckte den var fantastisk. Det räckte med ungefär tio sekunder idag för att jag skulle bli tjock i halsen och tårögd. Filmer som får mig att gråta gillar jag. Mycket. Det är dagens filmtips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar