torsdag 27 november 2014

Att göra det bästa av situationen

Den där stunden när jag velat färdigt. När jag bestämt mig. När jag ringt och meddelat att jag inte kommer till jobbet, då blir jag kanske lite övertroende till min egen förmåga.

Jag ångrar mig alltid och tänker att det var dumt att jag ringde, men nu när det ändå är gjort och vikarie är insatt får jag väl göra det bästa av situationen.

I morse tänkte jag därför att jag skulle passa på att städa, handla, tvätta, baka, julpynta och laga ordentlig mat tills alla kom hem. Jorå.

Nu har jag: lämnat ett barn på skolan, handlat lite, sett på Grey's anatomy, sett på Malou, sett på Hollywoodfruar, sett på Ellen DeGenerous, värmt mat i micron, sovit två och en halv timme, surfat mellan varven, hämtat två barn och blivit serverad middag.

Men i morgon. Då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar