lördag 15 november 2014

Good enough?

Jag har just klickat iväg ett redigerat manus till en tävling och hjärnan är alldeles tom. De senaste veckorna har mycket av min tid gått åt till detta och under det senaste dygnet, när jag bestämde mig för att sätta punkt snart, har allt kretsat kring den text som nu ligger i andras händer.

Det hade kunnat gå att göra mer, det går alltid att göra mer, det finns alltid saker jag tänker att jag kunnat ändra och ju mer jag lär mig om redigering, desto fler saker hittar jag som jag vill göra bättre. Jag hade kunnat lägga ett dygn till på denna text men tror ärligt talat att det är för kort tid. Dessutom hade jag behövt låta texten vila för att kunna se den så nu får det vara nog.

Ikväll ska jag se på tv, läsa böcker och äta godis.

Och kanske, kanske börja läsa lite mer om 1600-talet. Och kanske, kanske fylla ut synopsen av manuset. Och kanske, kanske fundera lite mer på den där mannens personlighet. Och kanske, kanske ...

Livet är alldeles för kort för att inte fylla det med skrivande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar