torsdag 19 november 2015

När bilden i huvudet blir för mycket

Den här dagen har bestått av böcker och läsning i ännu större utsträckning än vanligt. 

Först storröjning i skolbiblioteket, sedan läsgrupper med eleverna. Sedan lite annat innan jag skyndade iväg för att lyssna på Ann-Marie Körling, Sveriges läsambassadör. 

Det är verkligen så att jag skulle önska att få befinna mig i sådana här bok-, text- och litteraturbubblor jämt. Och jag vet att det låter knäppt men jag kan aldrig sluta fascineras av allt som finns i dessa bubblor. Vill alltid ha mer; läsa mer, höra mer och skriva mer.  Kanske skulle jag aldrig slita mig om jag inte fick tydliga tecken. Som att ticnet skickat ett mail om att jag ska köpa biljetter till Sven-Bertil Taube on ice.

Jag går väl och lägger mig då.
Kanske var det ögonen som sluddrade lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar