torsdag 20 december 2012

Utlånad blogg

Jag blev plötsligt uppringd. Det ringde högt och länge och till sist blev jag tvungen att svara. Det var fröken Sverige.

Igen.

Hon brukar göra sig påmind med jämna mellanrum, just den här gången ville hon låna bloggen. Så varsågoda:

Jag vill bara liksom säga något. I år ja eller nästa då, ska jag fixa några saker.

Typ viktiga. Typ som att alla ska få vara glada, ha fina människor omkring sig och känna sig älskade. Det tror jag att jag kan fixa. Typ.

Typ att ingen ska behöva tycka att den är dum i huvudet, bara för att någon eller många har sagt det till den personen. Det är ju liksom inte sant.

Och typ också att alla slipper vara ledsna för att de inte har sådär schyssta människor eller kanske inte lika mycket snygga prylar eller någon som kramar om dem när de behöver det.

Aaaa, men det var väl typ det. För jag vill inte att någon ska må dåligt eller vara ledsen eller känna dig ensam.

Sedan vill jag gärna vara snygg också, fast det passar nog inte här.

Tack för ordet!

Ibland är hon inte så jäkla dum, den där fröken Sverige, även om hon nog får lite svårigheter att fixa allt det där själv.

1 kommentar:

  1. Men vad fan! Lägg ut numret och jag skall telefon bomba i röstnings syfte på den där fröken Sverige! <3 <3 <3
    Mycket bättre än fred på jorden å annat tjafs....
    Kram :)

    SvaraRadera