fredag 28 december 2012

Väry bloggish

Ja, nu ska jag göra något som jag aldrig trodde skulle ske. Något som de stora bloggarna gör, ni vet de där som har ungefär 10-1000 gånger fler läsare än jag. Här. Här kommer det.

Jag fick en fråga i kommentarsfältet om hur det gått med mitt förra manus som jag skrev på. Jo, det blev "klart". Jag har sedan skickat det till några olika förlag. Blivit refuserad några gånger. Några har fortfarande inte svarat.

Jag trodde att refuseringar skulle göra mig nedslagen, få mig att tappa sugen och aldrig mer vilja skriva något. Men det har inte hänt.

Min stora dröm är fortfarande att få ett manus antaget, omtyckt och läst. Men jag har insett att det inte är hela grejen. Hela grejen, det är skrivandet!

Jag älskar känslan av att sätta mig vid datorn, få tiden att försvinna i takt med att dokumentet utökas. Att känna hur fingrarna formar ord och meningar som hänger ihop. Att läsa det jag skrivit och bli berörd. För så bra kan jag skriva. Det vet jag. Utan att något förlag talar om det för mig.

Så. Nu skriver jag nytt. Och har några till idéer i huvudet. Kanske får ni möta texterna någon gång, kanske inte.

Jag har i alla fall haft roligt under tiden.

1 kommentar: