torsdag 19 september 2013

Jag känner doften

Det är torsdag kväll och jag är trött. Så fruktansvärt trött att jag ingenting förmår. Förkylningen som tar plats just nu, skjuter jag undan. Jag vet, det ska man inte, men jag orkar bara inte låta den ta över. Huvudvärken ligger som en dimma och jag borde sova. Nu. Men så kommer jag på det.

Om en vecka befinner jag mig i Göteborg!

Det är något med den där helgen. Böcker, boknördar, litteratur, galningar och textfetichister. Sådana som jag. Jag vet redan nu att jag kommer bli galen av habegär. Att jag inte kommer vilja lämna den där stora hallen fast jag inte orkar befinna mig där längre. Att jag kommer vilja köpa alla, men förmodligen kommer vela över de flesta. För runt nästa hörn, eller kanske bara ett litet steg bort, finns mer. Mitt bankkonto är tyvärr inte lika stort som köplusten när det kommer till små sammanfogade bokstäver.

Jag borde sova nu. Men först ska jag bara surfa in och förnimma doften av den där lyckan, på Bok och Biblioteks hemsida. Huvudvärken låtsas jag inte om. Den är mindre än begäret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar