lördag 16 november 2013

Jag vet ju hur man gör


  • Jag hör soundtracket i mitt huvud- varför får jag det då inte att fasta i texten?
  • Jag vet hur man gestaltar- varför gör jag inte det då?
  • Jag vet precis var texten behöver broderas ut- hur kan det komma sig att jag ändå inte gör det?
  • Jag fattar att en del övergångar är totalt onödiga- varför är det då så svårt att göra det?
  • Jag hatar när karaktärer blir hängande i luften- varför har jag inte sett till att få in dem i sammanhanget?
Jo, det skulle vara sista genomläsningen, men när man hittar och hittar och hittar saker som inte alls stämmer överens med hur man vill att det ska vara, då kanske det behöver till några fler. Jag brukar aldrig vara en sådan som gör om i evigheter, men den här gången kan jag inte släppa. Skicka, skicka, skicka skriker jag hela tiden. Gör om, gör om, gör om skriker jag ännu högre strax efteråt.

Jag vet ju hur man gör- varför gör jag inte så då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar