tisdag 8 januari 2013

Är det något inbyggt behov varannan månad?

Det är en sådan där dag.

Det har varit bra på jobbet. Intressanta diskussioner med kollegor. Mycket planering blev gjord och vi har rätt många idéer för terminen. I morgon kommer eleverna och det gillar jag.

Jag har varit två timmar i stallet med storskruttan. Även om jag längtar efter att få rida är det underbart bara att få vara där, pyssla med hästarna, se hur hon njuter av ridningen och lukta häst när man kommer hem.

Jag har börjat träna. Och fått med mig flera kollegor som kommer att se till att jag inte kan hoppa av.

Barnen har somnat i tid.

Jag har surfat runt på massor av bloggar.

Jag har det bra.

Jag har det väldigt bra.

VARFÖR I HELA FRIDEN VILL JAG DÅ BARA SÄTTA PÅ VÄRLDENS SORGLIGASTE FILM OCH GRÅTA I FLERA TIMMAR?

1 kommentar:

  1. Det behovet har jag ofta och egentligen är det väl ett sunt och ganska trevligt sätt att gråta åt något annat. Har du sett serien Parenthood? Härligt smörigt amerikanskt familjedrama som ser till att jag får gråta en skvätt i varje avsnitt. Annars fulgrät jag till En man som heter Ove för ett par dagar sedan. Och ja, jag har det också bra!

    SvaraRadera