fredag 18 januari 2013

Fredagskväll

Det börjar som hunger. Och trötthet. En liten gäspning och ett muller i magen. Fast jag åt för en halvtimme sedan.
Jag vet vad det är och stoppar i mig några godisbitar. Tyvärr hjälper det inte, mitt blodsocker är på väg nedåt. Obarmhärtigt.
Försöker ignorera och lägger mig en stund. Slumrar till och vaknar av någons rop. Fixar det där de vill ha och det är då jag känner hur det ligger till. På riktigt.
Med något som liknar hungersnöd i magen och kräkreflexer i käkarna trycker jag i mig det ena efter det andra. Svetten rinner på ryggen och hjärnan har lagt av. Jag vet att jag borde sluta äta men innan jag slutat darra går det inte.
Sedan slocknar jag i min säng. Sover till och från men vaknar ibland av illamåendet.
Två timmar senare sitter jag här. Huvudvärk, illamående och med klibbig smak i munnen. Vet redan nu att morgondagen kommer inledas på ett rätt pissigt sätt.
Det finns dagar jag önskar att jag slapp...

1 kommentar: