tisdag 15 januari 2013

Skriver och läser tills hjärnan blöder

Idag har jag läst ungefär trettio berättelser. Bedömt lika många. Skrivit omdömen om lika många. Sedan satte jag mig vid datorn. Skrev två planeringar. Med kopplingar till läroplaner.

Hela tiden tänker jag: När jag blir klar, då ska jag skriva på mitt eget. Jag har så många tankar nedskrivna på telefonen, i små böcker, i olika dokument och i huvudet.

Men. Men. Men. När jag väl lagt ner jobbet. När jag väl tänker att det är dags. Då orkar jag inte. Då fastnar jag i skrivarbloggar, andra bloggar och facebook.

En vacker dag. Då. Då kommer det igen. Jag vet det. Så jag vilar i det.

Istället lägger jag mig och läser den där boken. Ni vet "50..." Myyyycket tveksam. Är det inte meningen att något ska starta när man läser den? Just nu skummar jag förbi just de sidorna. Alltså nästan alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar