måndag 21 januari 2013

Det kan vara något sorts skydd

På mitt nattduksbord finns ungefär tio böcker om skrivande. Hur man gör. När man gör det. Lättast och svårast. På svenska och engelska.

Det finns också böcker jag gillar. Som inspirerar till skrivande. Som jag hittar fantastiska övergångar, meningar och inledningar i. Och sådana som jag ratar. Som jag hittar missar, stavfel och dåliga personbeskrivningar i.

På internetsökningar jag gjort hittar jag bloggar av författare. Bloggar av skrivande människor. Sidor med skrivcoaching och kurser för skrivande.

I mappar på datorn finns påbörjade historier, noveller, krönikor och dikter.

I anteckningsblock, böcker och på telefonen finns små minnesanteckningar och fakta jag behöver.

Jag har varit på researchresor, lånat böcker på biblioteket och funderar över vem jag ska kontakta i vissa ärenden. För att få allt rätt.

Men jag skriver inte.

Kan vara att allt det där är något sorts skydd. För att jag ska kunna säga att jag skriver. Men det gör jag ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar