onsdag 2 januari 2013

Öppet brev

Godkväll!

Jag har fattat nu. Du är inte särskilt sugen på det där med jul. Eller att sova länge på morgonen. Eller att inte hålla tiden. Du har också med tydlighet talat om att resor inte är din grej. Du vill att jag ska röra på mig. Du vill att allt ska vara som vanligt, som det alltid är.

Du skriker när jag äter potatisgratäng. Eller fikar för mycket, utan att först stoppa in några fibrer. Du vill att jag ska hålla mina sovtider mellan 22.00-5.40, så att jag inte blir trött. Att jag dricker bubbel, det får dig att hoppa högt. Ja, innan du kastar dig nedåt igen såklart. Som för att skrämmas lite.

Men vet du vad? Det skiter jag i!

Av årets dagar gör jag som du vill nästan alltid. Det stör mig inte så mycket. Vi är ändå rätt bra vänner. Så då kan jag tåla ett litet bråk ibland. Du vinner inte alltid. Men ibland.

Vi har varit osams nu några dagar. Men i morgon lovar jag att vi blir sams igen. Se det som att vi haft ett uppfriskande gräl.

MVH honsomintehardiabetesalladagarpååret

1 kommentar:

  1. Nej, det kan inte vara lätt att alltid leva "perfekt". Det är inte så längesen jag förstod du hade diabetes, jag hade ingen aning om det innan.
    Idag är det väl ändå "lindrigt" jämfört med bara för 20 år sen med nya insulinet osv men inte kan det vara kul att leva så exakt ef tider o schema för att må bäst.
    Kram..

    SvaraRadera