måndag 27 februari 2012

Skitbok

Jag läste ut en bok idag. Och efteråt blev jag irriterad. Väldigt irriterad. Innan jag började hade jag en del motstånd. Boken kändes lite amerikansk. Sådär så att man har svårt att hitta identifikationspunkter. Dessutom med långa beskrivningar. Ni vet när man känner att de bara är utfyllnad. Så blev det bättre. Jag blev intresserad av vad som skulle hända. Glatt överraskad. En mycket kort stund. Sedan kom alla irritationsmoment tillbaka. I ännu högre grad. Det är där irritationen kommer in. Jag kunde inte sluta. Jag struntade högaktningsfullt i vad som skulle hända dem. Ändå kunde jag inte låta bli att läsa ut den. Och nu har jag kastat bort massor av tid på skit! Skit också!

2 kommentarer:

  1. Förr läste jag också ut alla böcker. Men det har jag lagt av med nu. Eh, vid närmare eftertanke har jag nästan lagt av med alla böcker. Kanske lika bra. För säkerhets skull.
    Kram

    SvaraRadera