tisdag 7 januari 2014

Det kan vara så att jag minns fel men det tror jag knappast

För snart 20 (!) år sedan, hade jag min mest effektiva "ute-period". Det var innan jag kom in på krogen och därför höll vi oss på andra ställen. Fester, festivaler, cafeer och andra ställen där man kunde umgås fram till sena natten. Eller tidiga morgonen. 
Efter en sådan natt var man alltid trött. Skönt trött. Man lallade runt lite, fnissade åt allt och somnade till när man hamnade på ett mjukt ställe.

Breaking news!

När man är nästan 20 år äldre är det inte ett dugg skönt att ha somnat klockan 3.00 och sedan gå upp två och en halv timme senare för att åka till jobbet. Jag har huvudvärk, håller på att börja gråta hela tiden och vill bara vara för mig själv.

Fördelen är att jag nu uppnått den beaktansvärda åldern då jag inte skäms ett endaste litet dugg för att gå och lägga mig 20.00. 

Det är i alla fall en fördel.

1 kommentar:

  1. Min kropp var baske mig i total chock av att behöva gå upp och bilpendla till jobbet i en timme :-( Nu sitter jag och plågar mig för att inte gå och lägga mig för tidigt, för då vaknar jag klockan 4 i morgon bitti. Igen.

    SvaraRadera