onsdag 8 januari 2014

En januarilista

Läser ni Lisa Bjärbos blogg onekligen? Om inte, tycker jag ni ska det. Där hittade jag en lista jag tänker hänga på. Bara för att jag vill skriva men aldrig får tummen ur och orkar formulera något. Kanske kan detta bli startskottet på mitt nästa manus. Eller inte, men då har jag gjort något i alla fall.

Här kommer de första åtta dagarna.

1. Kolla! Här är en bild jag gillar som jag hittade i min telefon.
Från mammas 60-årsfest. En mysig dag med en mamma som är bäst. 

2. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken…
"Små grodorna, små grodorna." En ovanför varje skinka med pil nedåt. För är det pistolhot får man väl göra det bästa ,man kan av det...

3. En grej jag skulle vilja lära mig.
Spela piano. Sådär så fingrarna flyger över tangenterna.

4. Kolla! Här är en bild från mitt vardagsrum.




Soffan, ni vet. Och bilderna på barnen när de var små, små pluttar. Och äppelstolarna som jag älskar. Det här är den ordnade bilden. De andra får ni scrolla bakåt för att hitta.

5. . Det bästa snackset är ju som vi alla vet…
Men hallå! Välja? Eller förresten, kan man kalla Pepsi Max för snacks? Annars säger jag: allt som går att äta. Utom det som är äckligt. Och eftersom alla tycker som jag behöver jag såklart inte beskriva vad det är.

6.Hepp! Dagens boktips.

Momo eller kampen om tiden av Michael Ende. Den finns i huvudet hela tiden och nu när jag tänker efter var det alldeles för längesedan jag läste den.

7. Kolla! Här är en bild på stället där jag oftast sitter när jag bloggar. 

Lägg gärna märke till det fantastiska ljuset med batteri på bordet. Eftersom jag är för lat, rädd att glömma, inte ett dugg noga med inredning. Bra alternativ ändå.

8. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att hångla med en författare…
Jag vet inte, jag. Det är typ något av det sista jag tänker på med huvudvärk, ont i halsen, mysbyxor och filt. Jag inser att jag är något av det tråkigaste som finns men jag kommer inte på en enda. Och orkar inte resa mig för att gå till bokhyllan. Och en googling fick mig nästan att börja gråta. Det är något fel på mig!

Så! Nu har jag listat ikapp och kommer fortsätta i morgon. Och undrar ni varför texten ser så konstig ut så se gärna första anledningen på fråga 7.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar