onsdag 20 mars 2013

Den där personen

Jag antar att ni också har människor som betyder mer än andra. Såklart, liksom. Då menar jag inte de där självklara. Föräldrar, syskon, barn, nära vänner, make/maka och andra sådana där som betyder något för att man har en viktig relation till dem. Nej, jag menar mer de där som betyder något för mig fast de kanske inte ens vet det.

Det kan vara en journalist som hela tiden skriver rakt in i hjärtat på en. Det kan vara en musiker som kan få kroppen att darra genom att man hör deras låtar. Det kan vara en kassörska som alltid ser till att man känner sig välkommen. Det kan vara någon på jobbet som är så duktig att man inspireras att bli lika bra. Det kan vara en förälder man möter när man hämtar sina egna barn som lyckas få det att se så skönt ut, trots leriga överdrag och gnälliga eftermiddagsbarn. Det kan vara någon man träffat någon enstaka gång men som ändå gjort ett stort intryck. Vad jag menar är att det kan vara vem som helst. Jag har en hel massa sådana människor. Som, utan att de vet det, gör mina dagar lättare. Som, utan att de märker det, har gett mig chanser att beröras och förändras.

Vad jag inte hade tänkt på är att jag förmodligen är denna person för någon, jag med. Det behöver jag tänka på de där dagarna när jag glömt bort det.

3 kommentarer:

  1. Ja jag vet då att jag skulle tycka att det var BAJS om inte jag kände dig och fick läsa vad du skriver och fick se dig på fejjan. Sådääså.

    SvaraRadera
  2. Ja, ibl behöver man påminna sig om det..
    Ha en mysig helg !!

    SvaraRadera