söndag 10 mars 2013

Tjohej! Hurra! Jippeiyey!

För en alldeles för lång tid sedan började jag skriva på något jag verkligen varit sugen på. Jag åkte iväg till ett kloster och kollade läget. Jag lånade böcker på biblioteket. Jag skrev så fort jag kunde. Jag tänkte på vad som skulle hända hela tiden. Jag surfade runt efter fakta. Jag var på gång.

När jag skrivit 9438 ord tog det stopp. Tiden rann iväg och jag glömde bort att skriva något. Tappade all inspiration och tänkte att jag skulle slänga hela skiten. Det gjorde jag inte. Som tur var.

Idag bestämde jag mig. Packade gympaväskor, diskade undan, sorterade tvätt, planerade innan skruttarna lade sig. Sedan satte jag mig vid datorn. Nu har jag skrivit 583 ord. Inget storverk, kanske inte särskilt bra. Men jag är igång!

Och förresten har jag lärt mig av Barbara Voors att allt går att rädda. Så det tänker jag göra.

Amen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar