fredag 1 mars 2013

Man kommer hem...

... med ringar under ögonen. Solen har gjort mitt ansikte solbränt och tydligen förstärks rynkorna av detta fenomen. Kroppen är lagom mörbultad efter fem dagar på skidor i barnbacken. Jag drack tre glas vin en dag. Det tog ca fyra timmar. Dagen efter hade jag huvudvärk. Jag har ätit godis och chips varje dag. och sett mig själv i helfigurspegel innan duschen. Jag har somnat klockan 22.00 varje kväll och är helt slut.

Jag fattar. Jag är inte tjugo längre. Så bra då att man får en uppmuntrande present i brevlådan när man kommer hem. Som inte kommer förbättra helfigursbilden i spegeln. Och som vill påminna mig om att jag blir ännu äldre, rynkigare, tröttare.

Tack!

( Ja, jag fick tre. Tre stycken! Från olika affärer.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar