måndag 4 mars 2013

Men kära nån

Hur svårt kan det vara?

Jag är en ganska vuxen kvinna på snart trettiofem år.
Jag tjänar typ rätt dåligt i jämförelse mina egna pengar.
Jag har en egen familj som inte har fattat att jag inte är så vuxen som jag verkar.
Jag kan köra bara jag vet var jag ska och att jag slipper parkera på konstiga platser och det inte är för halt och jag inte behöver tanka bil.
Jag lagar väldigt mycket halvfabrikat mat till familjen nästan varje dag.
Jag har ett fast arbete där jag fuskar med dokumentationen.
Jag kan åka på kurs fast jag inte vet vad jag ska säga eller hur jag ska sitta eller vem som skulle vara intresserad av mig utan att känna någon.

Varför kan jag då inte boka biljetter till vare sig resan eller hotellet utan att börja svettas ymnigt?

Någon som vet var man ska bo i Stockholm? Inte för dyrt, inte för billigt (typ som förra gången när jag hamnade i en ombyggd lägenhet där springan i dörren släppte igenom vilken biff som helst och frukosten hade allt i övrigt att önska), nära Medborgarskolans lokaler på Hagagatan.

Snälla. Hjälp mig sluta svettas. Annars drunknar jag snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar