söndag 19 maj 2013

Kan vara så att jag missat det egentliga syftet

Jag tycker det är kul med schlagerfestivalen även om jag inte är tillräckligt intresserad för att se den själv.
Jag tycker det är kul att alla de som gillar att se på den får göra det.
Jag tycker det är kul att många engagerar sig i de tävlande.
Jag tycker det är kul att låtarna har varierande kvalité.
Jag tycker det är kul att de tävlande lägger ner massor av kraft och tid på att få till en show som de tror på.
Jag tycker det är kul att många får ta del av tävlingen.

Vad jag inte förstår är varför så många lägger ner så otroligt mycket kraft på att tycka illa om och sprida dessa åsikter om vad som händer under tävlingen, vem som sagt fel och vem som var ful och vem som inte satte alla toner och vem som hade ful kropp eller fula kläder eller konstigt uttal eller...

Har det någon betydelse?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar