tisdag 14 maj 2013

När man hade tänkt sig något annat än vad det blev

Tänkte mest berätta att jag inte är så där värst sur längre. Eller magdarrig. Eller arg.
Mest är jag trött.
För att.
Jo, för att. Och nu tycker jag inte man ska läsa mer om man väntar barn eller har ett litet barn som skriker mycket och tänker hela tiden att snart, snart blir det bättre typ när de är två år och sover hela natten.

Jo men. Jag var på väldigt trevlig bokcirkel igår. Kom hem klockan 23.00. Idag sa min man att jag kanske inte borde vara med mer eftersom jag behöver lägga mig klockan 20.00. Hmmmpf!
När man är borta på kvällen tänker man ofta att det är lite skönt för man slipper läggningar och när man kommer hem kan man bara gå och lägga sig för man lägger barn alla andra kvällar och det är jättemysigt men ibland vill man bara slippa.
Kommer innanför dörren och hör:
GNÄÄÄÄÄLL!
Jag ignorerade detta och började plocka ur min väska.
GNÄÄÄÄÄÄÄÄÄLL!GRÅÅÅÅÅÅT!
Nämen vars, man ignorerar inte sådant. I vår säng ligger min man och masserar Lillskrutt med växtvärk.
Jag kommer in.
GNÄÄÄÄÄÄÄLL! GRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT!
Tuvär. Ingen lust att massera ben och hämta värkmedel och klappa på ryggen och ligga som en apa.
Säger man inte då. Man bara gör. Och gör. Och sedan kan man inte somna efteråt.

Därför. Är jag trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar