måndag 18 februari 2013

Berätta för mig

En av de böcker jag nu läser i en av de bokcirklar jag plötsligt blivit medlem i(Ja, nu är det mer än en. Hur gick det till?), är Min Kamp av Knausgård. Jag har läst tusen artiklar om denne man. Läst lika många recensioner och alla säger samma sak.

Boken är fantastisk. Den är nyskapande. Den beskriver något förunderligt. En barndom olik andras. Berättarrösten är unik. Man slukar den och vill bara ha mer. Karl-Ove Knausgård är ett geni.

Jag har nu läst hälften och väntar. Jag väntar på det där banbrytande. Det där som ska kännas unikt. Det där som ska göra hans uppväxt till något som de flesta inte upplevt. Jo, jag kan väl se att hans far är lite knäpp. Men allt det andra saknas. Man ska inte döma en bok innan den är slut. Typ. Och jag får väl karva mig igenom resten. Det kanske kommer då, det där jag väntar på.

Och om någon vet om det gör det så kan ni väl, med en liten röst tala om det. Jag vill verkligen veta.

2 kommentarer:

  1. Hmmm... risken finns att det inte blir mer än sådär. Sorry.

    SvaraRadera
  2. Ja karva dig vidare du...man vill ju inte gärna missa nåt riktigt bra..

    SvaraRadera