tisdag 19 februari 2013

Min eviga, nyfunna längtan

Häromveckan gick vår torktumlare sönder. Den slutade helt sonika snurra. Blåsa varmluft kan den, men det hjälper föga när endast de översta delarna av kläderna blir torra och varma.

Tjohoo!, tänkte jag. För jag tycker tydligen det är kul att köpa ny torktumlare. Nu har jag insett att vi klarar oss utan.

Igår lät vår kyl konstigt. Dessutom var den varm istället för kall inuti. Där det brukar frysa rann det nu vatten.

Tjohoo!, tänkte jag. För jag tycker tydligen det är kul att köpa ny kyl. Sedan började den fungera igen.

Ähum. Funderar nu över om man kan ha sönder dem själv. Sådär så att ingen (ja, jag menar maken) märker det. För plötsligt har jag ett stort sug efter att köpa nya, stora, viktiga saker till huset.

Diagnos på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar