lördag 29 juni 2013

Besvärliga karaktärer

Idag har jag snott åt mig skrivitid hela dagen. Det är en fantastisk känsla när man sätter sig ned och kommer ihåg det man skrev sist. Allt finns i huvudet och historien driver på hela tiden.

Ett problem har jag haft idag. Det finns en karaktär som får berätta sin del av historien ungefär hälften av tiden. Den andra tiden är vikt åt en annan karaktär.

Problemet är att karaktär ett tar över hela tiden. Rätt som det är kommer jag på att han har berättat hur han ser på saker och ting. Nu är det så att jag är hemskt bestämd över att jag är Gud i den här världen jag skapat. Det innebär att jag måste gå tillbaka och ändra perspektivet då och då. 

Jag tycker ju att han är hemskt trevlig i övrigt men just den här biten får vi allt ta oss ett snack om!

2 kommentarer:

  1. Jobbigt med en så besserwisser till karaktär, du får allt ta och sätta ner foten! ;-)

    SvaraRadera
  2. Häftigt att du skriver en roman! Och att karaktärerna lever ett eget liv... Det är kanske något han vill säga dig... Jag måste erkänna att jag blir bra nyfiken på din bok...

    SvaraRadera