lördag 8 juni 2013

Terminsbedömning

Jag har inte uppfyllt alla krav i matrisen för lärare.
Jag behöver utveckla min förmåga att skriva fortare.
Jag behöver också utveckla min förmåga att variera mitt språk i de omdömen som skrivs.
Jag kan utveckla min förmåga att vara en superlärare som hinner med all dokumentation.
Jag kan utveckla min förmåga att komma ihåg allt som jag borde gjort.

Min förmåga att tycka om eleverna är god.
Dessutom är min förmåga att vara lite tung i hjärtat när man ska lämna över "sina" elever till annan mentor, väldigt stor.
Min förmåga att längta efter sommarlov är, trots förra punkten, mycket stor.
Min förmåga att känna stolthet över de elever jag skrattat, gråtit, varit arg och orolig tillsammans med under nästan tre år, är mycket utvecklad.
Min förmåga att se med glädje på de nya sjuåringar jag kommer möta i höst är god.

Under nästa termin kommer jag att behöva stöd i de förmågor jag ännu inte utvecklat fullt ut. Ansvarig för detta är...

Äh! Det är nog ingen idé!

1 kommentar: