tisdag 18 juni 2013

Testa diabetes 71515

Jag brukar inte så ofta testa sådana där saker som dyker upp på Facebook eller andra ställen på nätet, men igår fick jag se ett inlägg i en grupp jag är med i som jag blev nyfiken på.

Om du vill testa hur det är att ha diabetes , skicka ett sms till 71515.


Ny behöver ju inte jag testa men var ändå nyfiken på hur det skulle fungera. Såklart behöver man inte ta sprutor eller blodprov på riktigt men under dagen har jag fått sms med jämna mellanrum om vad som skulle kunna dyka upp i ett diabetesliv.

Jag har reflekterat en del under dagen när det plingat till. Det som man får låtsas ta hänsyn till är saker som hela tiden händer. Saker jag knappt reflekterar över men som alltid finns där. Det känns "på riktigt". 

En invändning har jag. Sms:en kommer för sällan. Faktum är att jag känner det som att det skulle varit dubbelt så många.

Ändå. Testa! Det kostar inget. Det är inte jobbigt. Däremot kan du kanske förstå litegrann hur det känns. Jag gissar att den/ de du har i din närhet med diabetes, skulle uppskatta det.

1 kommentar:

  1. Jag testar denna idag :) kul att ha dubbel diabetes för en dag ;)

    SvaraRadera