tisdag 13 mars 2012

En bra ide

Jag har en ide, sa den ene. Vi tar en familj på fyra personer. Alla får vara jätteslarviga och lägga grejer överallt. Ingen plockar undan efter sig och ingen tar ansvar för varken sina egna eller andras saker. Alla går in med leriga skor och ingen dammsuger. De får absolut inte torka golv. Eller damma. Eller, gu'bevars, putsa fönster! Alla vill hämta posten men ingen vill sortera skiten som ligger i lådan. DET vore väl en unik och rolig ide? Nej, sa den andre. Den familjen finns redan. Och det är inte ett dugg kul.

6 kommentarer:

  1. BAH! Jag tyckte först att det lät befriande men sen kom jag på...

    SvaraRadera
  2. Jag gillar inte att du skriver om mig och min familj på bloggen.

    SvaraRadera
  3. Men vi kör det där konceptet och det funkar tycker vi fast det är kanske inte så kul.

    SvaraRadera
  4. Hahaha, nä det är faktiskt bara jobbigt! Lägg till tre katter oxå varav en med misstänkt bulimi som innebär katthår och kattspyor lite här och där i röran...

    SvaraRadera
  5. Aj då... Kramar i alla fall.. :)

    SvaraRadera
  6. :) Jag mer än ler!
    Känner igen, fast vi av viker något...
    * Vi är tre....
    * Och jag martyr-hysteri-flippar-bryter....
    Inget jag är stolt över, men liksom är ur kontroll.

    SvaraRadera