onsdag 7 mars 2012

I låtsasverkligheten

Plötsligt när jag står där vid diskbänken och tar hand om middagsdisken kommer jag på att jag vunnit tio omgiver kronor. Det är en rätt skön känsla. Dessutom har boken blivit klar och antagen. Ja, förresten är den mycket omtyckt också. Så omtyckt att flera andra länder redan anmält intresse för att få rättigheter att översätta den. Jag tänkte ta tjänstledigt på halvtid nu. Kanske söka någon författarutbildning men ändå arbeta kvar. Jag vill inte missa de där ungarna på jobbet. Jo, det känns bra nu. Ska bara blunda en liten stund till och njuta. Sedan är jag tillbaka i verkligheten igen.

5 kommentarer:

  1. Rätt bra ställe du var på där ett tag!

    SvaraRadera
  2. Ja, det skönt att drömma sig bort ibland... Tyvärr återvänder man till den kalla verkligheten rätt bryskt.
    Ha en skön kväll !!

    SvaraRadera
  3. Affirmation. Tror jag det heter... stavningen är jag betydligt mer osäker på.
    Att leva sig in i, måla upp den verklighet el. det målet man har... Och så sägs det att det skall komma till en. Så dagdröm på du, så kommer det så småningom! :)

    SvaraRadera
  4. If you can dream it, you can do it! Allt är möjligt även om det inte känns så ibland. Som 30-åring fick jag helt plötsligt en dröm om att bli fotograf och förra veckan sålde jag mina första bilder.

    SvaraRadera